سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 29229
کل یادداشتها ها : 18
خبر مایه


عوارض استرس مزمن بر بدن و راه درمان آن

استرس مزمن می تواند علائم گوناگونی داشته باشد و بر سلامت عمومی و بدن شما اثر بگذارد، اما راه مقابله با آن چیست؟

استرس مزمن ، عوارض استرس مزمن

استرس مزمن چیست و چه تاثیری بر بدن دارد؟

استرس یک واکنش ذهنی و جسمی طبیعی نسبت به تجربیات زندگی است. هر کسی گهگاه دچار استرس می شود. مسئولیت های کاری، مشکلات خانوادگی، تشخیص یک بیماری، جنگ و یا مرگ یک عزیز می تواند برانگیزاننده ی استرس باشد. در ترافیک مانده اید، قرار ملاقاتی دارید و دیرتان شده و می بینید که دقیقه ها می گذرند. هیپوتالاموس مغزتان، که یک برج کنترل کوچک در مغزتان است تصمیم می گیرد فرمان را صادر کند:هورمون های استرس را ترشح کنید! این هورمون های استرس همان هورمون هایی هستند مه واکنش جنگ یا گریز بدن را برانگیخته می کنند، ضربان قلب را بالا می برند، تنفس تان را تند کرده و عضلات تان را آماده ی حرکت می کنند.استرس مزمن

استرس مزمن

این واکنش برای این طراحی شده که با آماده کردن شما جهت واکنش فوری، از بدن تان در شرایط خطرناک محافظت کند. اما وقتی هورمون استرس، هر روز و هر روز ترشح می شود می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. استرس یک واکنش ذهنی و جسمی طبیعی نسبت به تجربیات زندگی است. هر کسی گهگاه دچار استرس می شود. مسئولیت های کاری، مشکلات خانوادگی، تشخیص یک بیماری، جنگ و یا مرگ یک عزیز می تواند برانگیزاننده ی استرس باشد.

استرس مزمن

تاثیرات استرس و اضطراب بر بدن شما

استرس در موقعیت های کوتاه مدت و لحظه ای می تواند به نفع سلامتی تان باشد؛ می تواند به شما کمک کند بر خطرات بالقوه غلبه کنید. بدن شما با ترشح هورمون هایی که ضربان قلب و تنفس را بالا می برند و عضلات شما را آماده ی حرکت می کنند به استرس جواب می دهد. اما اگر واکنش استرسی شما متوقف نشود و این هورمون ها برای مدت طولانی تری در سطح بالا بمانند می توانند به سلامتی آسیب جدی بزنند. استرس مزمن می تواند علائم گوناگونی داشته باشد و بر سلامت عمومی اثر بگذارد.

علائم استرس مزمن شامل:

حساس و بد خلق شدن. اضطرابافسردگیسر درد. بیخوابی 

سیستم های عصبی مرکزی و غدد درون ریز
سیستم عصبی مرکزی شما (CNS) مسئول واکنش جنگ یا گریزتان است. در مغز شما، هیپوتالاموس فرمانده است؛ به غدد فوق کلیوی تان می گوید هورمون های استرس یعنی کورتیزول و آدرنالین ترشح کنند. این هورمون ها، ضربان قلب را بالا برده و خون زیادی را به سمت نواحی مورد نیاز ارسال می کنند، مثلا به عضلات، قلب و سایر اندام های مهم. وقتی ترس برطرف می شود، هیپوتالاموس باید به تمام سیستم ها اعلام کند تا به وضعیت نرمال برگردند. اگر سیستم عصبی مرکزی نتواند به وضعیت عادی برگردد، یا اگر عامل استرس زا برطرف نشود، این واکنش ادمه پیدا خواهد کرد. استرس مزمن، همچنین فاکتوری برای رفتارهایی، چون پُر خوری یا به اندازه ی کافی نخوردن، اعتیاد به الکل و مواد یا روگردانی از اجتماع است. 

سیستم های تنفسی و قلبی و عروقی
هورمون های استرس بر سیستم های قلبی و تنفسی نیز اثر می گذارند. حین واکنش به استرس، شما تندتر نفس می کشید تا خون سرشار از اکسیژن را سریع تر به بدن برسانید. اگر در حال حاضر دچار مشکل تنفسی مانند آسم یا آمفیزم باشید، استرس می تواند نفس کشیدن را برای تان دشوارتر کند. قلب شما تحت استرس، تندتر می زند و هورمون های استرس موجب انقباض رگ های خونی و انتقال اکسیژن بیشتر به سمت عضلات می شوند تا شما قدرت بیشتری برای حرکت کردن داشته باشید. اما این اتفاق باعث افزایش فشار خون نیز می شود. در نتیجه، استرس مزمن و مکرر، باعث می شود قلب شما برای مدت های طولانی به سختی کار کند. وقتی فشار خون تان بالا می رود، ریسک سکته ی مغزی یا حمله ی قلبی هم بیشتر می شود. 

سیستم گوارش
کبد تحت استرس، قند خون بیشتری تولید می کند تا انرژی بیشتری برای تان فراهم باشد. اگر دچار استرس مزمن باشید، بدن تان ممکن است نتواند این گلوکز اضافی را تحمل کند. استرس مزمن می تواند ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش بدهد. ترشح زیاد هورمون ها، تنفس تند و افزایش ضربان قلب همچنین می توانند سیستم گوارشی تان را هم مختل کنند و در معرض سوزش معده یا ریفلاکس اسید معده قرار بگیرید. استرس منجر به زخم معده نمی شود، اما می تواند احتمال ابتلا به آن را بالا برده و موجب شود اگر زخم معده دارید، بدتر شود. استرس می تواند روی نحوه ی حرکت غذا در بدن تان هم اثر بگذارد و منجر به اسهال یا یبوست بشود. شاید هم با تهوع، استفراغ یا معده درد روبرو شوید. 

سیستم عضلانی
عضلات شما هنگام استرس منقبض می شوند تا در برابر آسیب از خود محافظت کنند. این عضلات وقتی شما آرام و خونسرد می شوید مجددا رها می شوند، اما اگر مدام تحت استرس باشید، عضلات شما ممکن است فرصت آرام شدن پیدا نکنند.

استرس مزمن

تاثیرات استرس و اضطراب بر بدن شما

عضلات سفت و منقبض شده باعث سر درد، کمر درد و شانه درد می شوند. به مرور زمان، این شرایط می تواند چرخه ی ناسالمی ایجاد کند و دست از ورزش کردن بکشید و سراغ داروهای مسکن بروید. 

سیستم ایمنی
استرس، سیستم ایمنی را تحریک می کند که می تواند در شرایط اورژانسی یک امتیاز محسوب شود. تحریک سیستم ایمنی می تواند به شما کمک کند از عفونت ها دور بمانید و زخم های تان را ترمیم کنید. اما به مرور زمان، هورمون های استرس، سیستم ایمنی تان را تضعیف کرده و واکنش بدن تان به مهاجم های خارجی را ضعیف خواهند کرد. آن هایی که استرس مزمن دارند، بیشتر مستعد بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرما خوردگی هستند. استرس می تواند طول مدت ریکاوری تان از یک بیماری یا آسیب را طولانی تر کند.

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با استرس

سخن اینجاست که راهکار مقابله با استرس چیست؟ ودرصورت دچار شدن به استرس مزمن چه باید کرد؟


امروزه با شناخت و آگاهی نسبت به عارضه پیش بینی ها و اقدامات پیشگیرانه و درمان های متفاوتی برای مقابله و مبارزه با استرس انجام می شود؛ همچون ورزش، تفریحات سالم، جمع درمانی، مذهب درمانی، روانکاوی، طب سنتی، هیپنوتراپی(درمان به کمک هیپنوتیزم) و غیره.

هر کدام از روش های گفته شده دارای بردی در درمان هستند و به فراخور بیماری و بیمار کارایی متفاوتی خواهند داشت. اما آنچه در این بین ناشناخته مانده و در گیر و دار تبلیغات منفی ونادرست، با وجود قدرت شگرف در درمان بیماری ها مغفول مانده هیپنوتراپی است.کسی که افسرده است و تمایل به انزوا دارد را آیا می توان راغب به تحرک کرد تا روی به ورزش آورد؟ آیا می توان اضطراب را با دارو درمانی به صورت ریشه ای درمان کرد تا درجایی دیگر و به گونه ای دیگر رخ ننماید؟و هزاران آیای دیگر؟

هانس سلیه پدر تحقیقات در زمینه استرس، در انتهای کتاب معروف خود به نام فشار زندگی پرسشی را مطرح می کند. او می گوید که آیا بشر قادر است با مطالعات علمی پدیده استرس، برنامه دقیقی برای تنظیم رفتار خود طرح ریزی کند، در حدی که بتوان، توسط آن از فشارهای زندگی جلو گیری کرد و یا حداقل از شدت آن کاست؟

امروزه هیپنوتراپی با شناخت و درک بهتر و بیشتر در عرصه جهانی به کمک بیماری های روانی و پزشکی شتافته است و می رود تا جایگاه واقعی خود را باز یابد. هیپنوتراپی در واقع کاربرد هیپنوتیزم در محدوده وسیعی از اختلالات پزشکی و روانشناختی است. به راستی انسان امروزه از چند درصد توانایی مغز خود استفاده و بهره می برد؟ برخی آن را 2درصد برخی 4 درصد و انیشتین این رقم را 7 و دیگران دربهترین حالت جایگاهش را10 درصد می دانند. این بدان معناست که در خوشبینانه ترین حالت90درصد از پتانسیل بکر مغز انسان بدون استفاده باقی می ماند. چه مقدار بشر امروزی در پی تلاش و استفاده مطلوب از ذهن وقدرت عظیم آن برآمده است؟ بسیاری از کسانی که به مراکز درمانی پزشکی مراجعه می کنند با این درخواست متخصص مربوطه مواجه می شوند:

استرس مزمن

تاثیرات استرس و اضطراب بر بدن شما

« سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و باز یابید» اما به راستی چگونه می توان این پدیده حیاتی بشر را که همچون آب برای انسان حیاتی است به روح آدمی برگرداند؟
امروزه از هیپنوتیزم در پزشکی برای زایمان های بدون بیهوشی طبیعی و سزارین، دندانپزشکی، کاهش وزن، ترک اعتیاد، بیمارهای جنسی، سندرم روده تحریک پذیر، درمان انواع مختلف سرطان ها و حتی فعالیت های ورزشی استفاده می شود. هیپنوتیزم در زمینه اختلالات روانی دارای قدرت شگرفی است. در اکثر موارد به جز چند نوع به خصوص، همگی در محدوده درمان به شیوه هیپنوتیزم هستند.

هیپنوتراپی با ایجاد آرامش و افزایش اعتماد به نفس، بیمار را در درمان بیماری های روان تنی یاری می دهد. مطالعات انجام گرفته روی 241 بیمار که در نشریه پزشکی لانسنت(Lancent) منتشر شده، نشان داد بیمارانی که قبل از عمل هیپنوز شده اند دردها و عوارض کمتری داشته اند و همچنین سریع تر بهبودی خود را بازیافته اند. هیپنوتیزم با تنظیم فشار خون، ضربان قلب و یا اتساع یا انقباض عروق در قبل و هنگام عمل جراحی می تواند متخصص جراحی و بیمار را یاری کند و در بعضی از بیمارانی که دارای مشکلات قلبی هستند و درصد ریسک بیهوشی در آنها بالاست بسیار ت‍اثیر گذار باشد. بر همین اساس انجمن پزشکی انگلستان در سال 1955 و آمریکا در سال 1958 هیپنوتیزم را به عنوان یک ابزار مناسب و یک روش بسیار با ارزش در درمان بیماری ها به رسمیت شناختند.

در سال 1977 کالج ملی هپینوتیزم در Loughborough انگلستان تاسیس شد وتا کنون به تربیت دانشجویان و دانش پژو هان می پردازد و هم اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ آن کشور شعبه دارد. هیپنوتیزم از سال 1996 با طی مراحل علمی «کلینیکال ترایال» به عنوان یک روش کاملاً کلاسیک علمی در کتاب مرجع روانپزشکی گنجانیده شد و امروزه در بسیاری از مراکز بزرگ روان درمانی و پزشکی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که مؤسسه ملی بهداشت و درمان آمریکا در همان یعنی سال 1996آن را برای کاهش دردهای ناشی از سرطان و سایر بیماری های مزمن مؤثر شناخت. باشد که روزی این دانش به دور از زنگارهای تبلیغاتی نادرست و کاذب در کشور عزیزمان به یاری هزاران بیمار نیازمند بشتابد.


  

نکته های مهم در مصرف و نگهداری زعفران

نکته های مهم در مصرف و نگهداری زعفران
زعفران یکی گیاهان پرکاربرد در آشپزی است. در مورد نگهداری و طریقه مصرف زعفران نکته های مهم و ساده ای وجود دارد که در این مقاله این نکات را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز: زعفران گیاهی است که خواص دارویی و رنگ غذایی دارد. طریقه نگهداری و مصرف این گیاه بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب نکات کلیدی و موارد مهم طریقه مصرف این گیاه پرطرفدار را برای شما گردآوری نموده ایم.

گیاه زعفران

گیاه زعفران

زعفران ، گیاهی است چند ساله که دارای پیاز می باشد این پیاز دارای غلاف قهوه ای رنگی است. این گیاه در جنوب غربی آسیا، جنوب اسپانیا و جنوب اروپا روییده می شود. دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و 3 رشته کلاله قرمز رنگ می باشد. قسمت مورد استفاده گیاه زعفران کلاله نارنجی رنگ گل آن می باشد. کلاله زعفران حاوی چربی، املاح معدنی و موسیلاژ است. تکثیر زعفران منحصرا توسط غده زیر زمینی بنه ( کورم ) متداول است.

عطر و بوی زعفران به علت وجود اسانس بی رنگ تروپن دار و یک ترکیب اکسیژن دار و همراه با سینئول به نام سافرانال می باشد. طعم زعفران مربوط به هیتروزید تلخ پیکروکروسین است. رنگین بودن زعفران مربوط به وجود ماده ای به نام کروسین می باشد. زعفران ماده غذایی با ارزشی است که به مقدار کم از گیاه زعفران بدست می آید در واقع از هر 100 تا 200 هزار گیاه زعفران، حدود 5 کیلوگرم گل زعفران بدست می آید که وزن 5 کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به یک کیلوگرم می رسد.

نگهداری از زعفران

زعفران را باید دور از نور و رطوبت نگهداری کرد زعفران را در ظروف شیشه ای یا فلزی دربسته نگهداری نمایید. توجه داشته باشید اسانس زعفران قابل تبخیر شدن است، بنابر این درب ظرف زعفران را ببندید درصورت باز ماندن درب ظرف زعفران اثرات داروئی و کیفیت آن کاهش می یابد.

از زعفران می‌توان به شکل‌های مختلف استفاده کرد

زعفران دم کرده یا چای زعفران

 2 گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت روی آتش بسیار ملایم بگذارید تا دم بکشد.

گرد زعفران

زعفران را در فر با حرارت 25 درجه سانتی‌گراد خشک کرده و سپس آسیاب کنید و از الک خیلی ریز در کنید تا گرد نرمی به‌دست آید.

نکات مهم درباره زعفران

- هیچ گاه زعفران را با شکر، پودر قند و یا قند نسابید، زیرا موقع دم کردن، ابتدا رنگ خوبی به شما می دهد، ولی بعد از مدتی زعفران شما یک زعفران کاملا بیرنگ خواهد بود.

- همه به طور معمول زعفران را با آب جوش حل کرده و می گذارند که دم بکشد، ولی یک روش دیگر رو هم امتحان کنید. زعفران را در لیوانی ریخته و تکه کوچکی یخ روی آن بیندازید و اجازه دهید تا یخ در دمای محیط ذوب شود. رنگی که از این نوع دم کردن به دست می آورید، رضایت بخش است.

سیمرغ


  

سیستم همکاری در فروش چگونه کار می کند؟

معمولا سیستم همکاری در فروش در هر وب سایت یا کسب و کاری به صورت برنامه نویسی شده ایجاد می شود. وب سایتی که قصد دارد سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کند باید از طریق برنامه نویسی این کار را انجام دهد.

سیستم همکاری در فروش به چند صورت قابل اجرا است. یکی از متداول ترین آنها لینک همکاری در فروش است که در اکثر وب سایت ها مشاهده کرده اید.

در این روش لینکی مخصوص هر فردی که تمایل دارد در فروش محصولات و خدمات سایت همکاری داشته باشد در نظر گرفته شده است. از طریق لینک منحصر به فرد، اگر هر بازدیدکننده ای که وارد سایت می شود یک تراکنش مالی را انجام دهد که ممکن است خرید محصولی باشد یا عضویت در همایشی باشد یا اینکه خدماتی را سفارش دهد قابل پیگیری خواهد بود و به ازای آن پورسانت تعیین شده به حساب بازاریاب مورد نظر واریز می شود.

این سیستم به صورت برنامه نویسی شده و بسیار دقیق می باشد و تمام بازدید های ارجایی از لینک منحصر به فرد قابل پیگیری است. حتی در بعضی از سیستم های همکاری در فروش این امکان وجود دارد که مثلا بازدیدکننده ای از یک لینک بازاریابی وارد سایتی شده است و در آن لحظه فقط عضو سایت شده و یک ماه بعد به سایت بازگشته و خرید خود را انجام داده است. در این صورت پورسانت این مورد هم برای فرد بازاریاب لحاظ می شود.

مورد بعدی هم استفاده از کد معرف است. شاید کد معرف را بیشتر در سیستم های زیر مجموعه گیری دیده باشید. ولی در سیستم همکاری در فروش هم قابل استفاده است ولی زیاد کاربردی نیست و اصلا پیشنهاد نمی شود از کد معرف استفاده شود.

همچنین برنامه نویسی چنین سیستمی هم برای همکاری در فروش ساده تر می باشد.

مدل بعدی کمی متفاوت تر است و نیازی به برنامه همکاری در فروش خاصی ندارد. در این روش طبق مذاکره هایی که بین دو کسب و کار صورت می گیرد همکاری در فروش انجام می شود که در ادامه مثالی از آن میزنم تا بهتر متوجه شوید.

 

نمونه هایی از همکاری در فروش در کسب و کارهای آنلاین

همانطور که در ابتدا اشاره کردم فقط فروشگاه های اینترنتی از همکاری در فروش استفاده نمی کنند بلکه در حال حاضر کسب و کارهای زیادی به شکل های مختلف از این سیستم برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنند. در ادامه کسب و کارهایی را مثال می زنم که با استفاده از سیستم های همکاری در فروش بیشتر دیده و شناخته شده اند.

نمونه ای از کسب و کارهایی که به خوبی از سیستم همکاری در فروش بهره برده اند شرکت های هاستینگ بوده اند. بسیاری از ارائه دهندگان هاست در ایران مثل شرکت های میهن وب هاست و میزبان فا به واسطه همکاری در فروش معروف شده اند و هم اکنون مشتریان زیادی به دست آورده اند.

همکاری در فروش هاست

نمونه ای دیگر سایت های آپلود فایل یا کوتاه کننده لینک هستند. سایت هایی مثل Opizo  و UploadBoy هم به واسطه معرفی توسط افراد دیگر شناخته شده اند. هر کدام از آن ها به غول هایی در حوزه کاری خود تبدیل شده اند.

نمونه دیگر را می توانیم در اسنپ و تپسی و الوپیک ببینیم. با کدی که این 3 اپلیکیشن معروف در زمینه درخواست تاکسی و پیک موتوری آنلاین در محل به شما می دهند می توانید کسب درآمد کنید. هم شما اعتبار رایگان برای سفرهاتون دریافت می کنید و هم افرادی با این سرویس های خدماتی آشنا شده اند.

همکاری در فروش الو پیک

هم اکنون استارتاپ های معروف زیادی از این استراتژی برای بیشتر دیده شدن استفاده می کنند.

نمونه ای دیگر از همکاری در فروش را می توانیم در سایت ایوند ببینیم. در صفحه هر رویدادی که بروید قسمتی به نام “اعتبار رایگان” وجود دارد. در این قسمت ایوند از شما می خواهد تا :

لینک زیر را برای دوستانتان ارسال کنید تا 4% خرید شان را برای ثبت‌نام در این رویداد هدیه بگیرند و شما نیز با هر بار خرید دوستانتان 6% خرید شان از ایوند هدیه بگیرید.

همکاری در فروش ایوند

این هم نمونه ای جالب از سیستم همکاری در فروش است که در سایت ایوند به تازگی دیده می شود.

 

نمونه دیگر می توان به سایت میلرلایت اشاره کرد که در زمینه ارائه سرویس ایمیل مارکتینگ فعالیت می کند. میلرلایت به ازای هر کاربری که سطح کاربریش را ارتقاء بدهد و توسط شما معرفی شده باشد 20 دلار به شما اهدا می کند.

همکاری در فروش میلرلایت

نمونه ای دیگر می توان به سایت های پیش بینی فوتبال اشاره کرد که امروزه توسط افراد سرشناس اینستاگرامی به هواداران خود معرفی می شوند. اگر توجه کرده باشید بسیاری از افراد معروف در اینستاگرام از طریق لینکی که بیو خود گذاشته اند قصد دارند در سود حاصل شریک شوند. که البته این نمونه سایت ها غیر قانونی هستند و مجوز فعالیت ندارند.

همکاری در فروش سایت های پیش بینی فوتبال

همانطور که اشاره کردم برخی از استارت آپ ها هم از همکاری با یکدیگر برای گسترش کسب و کار خود استفاده می کنند. حتما ایمیل هایی را دریافت کرده اید که از طرف استارتاپ معروفی ارسال شده است و در آن استارتاپ دیگری معرفی شده است. به عنوان مثال استارتاپ نوار محصولات سایت فرانش را در خبرنامه ایمیلی اش به کاربرانش معرفی کرده است و همچنین فرانش هم محصولات نوار را با تخفیف 30 درصدی به اعضایش معرفی کرده است.

نمونه ای از همکاری های فرانش با دیگر استارتاپ ها :

همکاری در فروش فرانش

به این همکاری ها هم می توان همکاری در فروش گفت البته از نوع سومی که عرض کردم. در این روش معمولا کسب و کارها با مذاکره و اعتماد به یکدیگر به توافق می رسند تا همکاری هایی را با هم انجام دهند.

پس همانطور که متوجه شدید همکاری در فروش مدل های مختلفی دارد و فقط محدود به فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی نمی شود.

 

اهمیت استفاده از همکاری در فروش در کسب و کارهای اینترنتی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید کسب و کارهای آنلاین زیادی به واسطه راه اندازی سیستم همکاری در فروش توانسته اند کسب و کار خود را گسترش دهند و سود آوری بیشتری برای خود خلق کنند.

از سیستم همکاری در فروش به عنوان یک استراتژی در کسب و کار می توان استفاده کرد. در واقع یکی از ابزارهایی که کسب و کارهای کوچک می توانند از آن برای رقابت با رقبای بزرگتر از خود استفاده کنند استفاده از سیستم همکاری در فروش است.

هر کسب و کاری می تواند از همکاری در فروش به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی استفاده کند. همچنین راه اندازی چنین سیستمی برای هر کسب و کاری رایگان است البته فارغ از راه اندازی برنامه آن بر روی بستر اصلی کسب و کار(اپلیکیشن موبایلی یا وب سایت)

در واقع هر کسب و کاری توسط همکاری در فروش با هزینه بسیار کمی می تواند خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کند. البته اینکه ماهیت کار رایگان است، یعنی افراد به صورت رایگان جذب سیستم می شوند و تمایل پیدا می کنند تا برای کسب و کار مورد نظر تبلیغ کنند و در سود آن شریک شوند.

این یعنی یک استراتژی خوب برای فروش بیشتر محصولات و خدمات به صورت رایگان. البته همکاری در فروش مزیت های زیادی برای کسب و کارهای آنلاین دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد.

 

مزیت های سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارهای آنلاین

یکی از بهترین مزیت های آن بیشتر دیده شدن کسب و کار است. افراد زیادی به واسطه همکاری در فروش با کسب و کار مورد نظر آشنا می شوند و ممکن است به مرور زمان با خرید دیگر محصولات و خدمات به مشتریان دائمی آن کسب و کار تبدیل شوند.

همکاری در فروش نقش عمده ای در برند سازی کسب و کار ها دارد. کسب و کار های زیادی به واسطه سیستم های همکاری در فروش توانسته اند مخاطبان زیادی را بدست آورند.

افزایش بازدید سایت از دیگر مزیت های سیستم همکاری در فروش است. هر وب سایتی که از این سیستم استفاده می کند می تواند ترافیک بالایی را به صورت رایگان به دست بیاورد. از طرفی ترافیک بالا هم باعث بهبود رتبه الکسا خواهد شد.

همچنین استفاده از سیستم همکاری در فروش باعث بهبود سئو سایت هم می شود. مسلما افرادی که قصد دارند با همکاری در فروش کسب درآمد داشته باشند باید لینکی به وب سایت کسب و کار مورد نظر بدهند تا از طریق لینک ارجاع بتوانند فروش هایی را به نام خود ثبت کنند.

در این صورت به طور ناخودآگاه فردی که به عنوان بازاریاب فعالیت می کند باعث ساخت بک لینک هایی برای وب سایت مورد نظر می شود. و به این صورت ممکن است هزاران بک لینک متفاوت به صورت طبیعی برای وب سایتی که سیستم همکاری در فروش دارد ساخته شود. این کار در بلند مدت باعث افزایش اعتبار سایت نیز می شود.

نکته مهم دیگر این است که هر بازاریاب ممکن است در روز چندین بار به پنل بازاریابی خود در وب سایت مورد نظر سر بزند تا از فروش های ایجاد شده با خبر شود. همین باعث می شود علاوه بر افزایش ترافیک سایت، بازگشت بازدید کننده و همچنین بازدید مستقیم از سایت نیز بالا برود و این یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جست و جو در سال 2018 محسوب می شود.

 

چه کسب و کارهایی می توانند از همکاری در فروش استفاده کنند؟

همکاری در فروش در کسب و کارهای سنتی هم دیده می شود. همان بازاریابانی که به عنوان ویزیتور محصولاتی را معرفی می کنند در واقع دارند بازاریابی وابسته یا پورسانتی انجام می دهند که این هم نوعی از همکاری در فروش است.

اما در کسب و کارهای آنلاین هم هر کسب و کاری که محصول و خدماتی ارائه می کند می تواند از این سیستم بهره مند شود. شاید پیش خود بگویید کسب و کارهایی مثل اسنپ و الوپیک که از این سیستم استفاده می کنند معروف هستند و به خاطر همین هم، مورد اعتماد هستند. ولی ما که کسب و کار معروفی نداریم چه طور باید افرادی را ترغیب کنیم تا برای فروش محصولات و خدماتمان به ما کمک کنند؟

البته شاید در ابتدا برای جذب بازاریاب مجبور باشید کمی هزینه کنید و هر چقدر کسب و کار شما کوچک و نا شناخته هم باشد می توانید سیستم همکاری در فروش برای خود داشته باشید.

اگر خدماتی ارائه می دهید و یا قصد فروش محصولات دیجیتالی را دارید دست شما بازتر است و می توانید پورسانت بیشتری را برای بازاریابان خود در نظر بگیرید. سعی کنید کمیسیون آن ها را طوری تعیین کنید که واقعا ترغیب شوند تا با شما همکاری کنند.

فراموش نکنید هر چقدر هم که کم سود کنید و مجبور باشید پول بیشتری را به بازاریابان خود بدهید باز هم آشنا شدن یک مخاطب جدید با کسب و کار شما برایتان بسیار ارزشمند خواهد بود.

پس اگر محصولات دیجیتالی دارید(ویدیوهای آموزشی) یا خدماتی مثل میزبانی وب ارائه می دهید نگران سود کم در ابتدا نباشید. مهم مشتریان جدید است که با کسب و کار شما آشنا می شوند و در دراز مدت سود آوری بیشتری برای شما حاصل می کنند.

یکی از روش ها برای جذب بیشتر افراد به عنوان بازاریاب این است که از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در این صورت بهتر است یک صفحه فرود در سایت خود درست کنید و در آن مزایای همکاری در فروش با سایت تان را کامل توضیح دهید و افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند را به این صفحه بکشانید تا از این طریق بتوانید افرادی را به عنوان بازاریاب جذب کنید.

البته تنوع در محصولات و پر طرفدار بودن آن ها نیز عامل مهمی در ترغیب افراد برای کسب درآمد از طریق سایت شما می باشد.

اگر کسب و کار اینترنتی شما پتانسیل این را دارد که بشود افرادی را علاقه مند کرد تا با شما در فروش محصولات و خدمات تان همکاری کنند حتما از آن استفاده کنید. شک نکنید همکاری در فروش یکی از بهترین استراتژی ها برای گسترش کسب و کارتان می باشد.

 

چگونه سیستم همکاری در فروش برای کسب و کار خود ایجاد کنیم؟

اگر وب سایت شما دارای CMS اختصاصی است برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش خود باید از برنامه نویس سایت خود بخواهید تا این سیستم را برای شما بنویسد. در اپلیکیشن های موبایلی هم همینطور است و باید با برنامه نویس اپلیکیشن تان این قضیه را در میان بگذارید.

ولی اگر از وردپرس استفاده می کند پلاگین های زیادی برای ایجاد سیستم همکاری در فروش وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر در گوگل عبارت “پلاگین همکاری در فروش” را جست و جو کنید سایت های زیادی به شما نمایش داده می شوند که پلاگین هایی در این زمینه را می فروشند.

پلاگین Affiliate WP و Yith Woocommerce Affiliates دو افزونه معروفی اند که تست شده و بدون مشکل کار می کنند. سعی کنید حتما نسخه پولی آن ها را دریافت کنید.

 

چگونه با همکاری در فروش کسب درآمد میلیونی داشته باشیم؟

هر کسی برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش نیازمند وب سایتی با محتوای عالی است. اگر می خواهید با همکاری در فروش کسب درآمد میلیونی و ثابتی در ماه داشته باشید باید وب سایتی دارای محتوای غنی و عالی داشته باشید.

اولین کاری که باید برای شروع همکاری در فروش انجام دهید شناسایی محصولات و خدمات پر طرفدار است. همچنین توانایی و علاقه شما در تولید محتوا نیز شرط است.

مثلا شما به تولید محتوا در زمینه لاغری و تناسب اندام علاقه مندید یا اینکه تخصص دارید و قصد دارید در این زمینه وب سایتی محتوا محور راه اندازی کنید.

خب برای شروع باید محصولات و خدمات پر طرفدار و محبوب در زمینه لاغری و تناسب اندام را شناسایی کنید. به عنوان مثال : دمنوش های لاغری نیوشا، قرص های چربی سوز، محصولات ورزشی برای تناسب اندام مثل حلقه لاغری، کمربند لاغری و ماساژور، گن، تی شرت و شلوارک لاغری، کتانی های ورزشی، سی دی های آموزشی تی آر ایکس، پیلاتس و زومبا، کتاب هایی در زمینه لاغری و … را باید شناسایی کنید.

سپس شروع کنید در زمینه لاغری و تناسب اندام محتوای عالی تولید کنید. مثلا مقالاتی در مورد مزیت های استفاده از دمنوش های گیاهی بنویسید. مقالاتی در زمینه نقش ورزش در لاغری و تناسب اندام بنویسید. مقالاتی در زمینه لباس های لاغری بنویسید. مقالاتی در زمینه اهمیت تی ار ایکس و پیلاتس در تناسب اندام بنویسید. و مقالاتی به این شکل… .

نکته مهم در این است که محتوایی که تولید می کنید باید کامل و جامع باشد به طوری که بتواند رتبه خوبی در نتایج جست و جوی گوگل دریافت کند. همچنین عناوین مقالات هم باید جذاب و ترغیب کنند باشد. مثلا : چگونه با کمتر ورزش کردن تا عید 10 کیلو وزن کم کنیم؟

در این صورت می توانید ترافیک فوق العاده ای را به وب سایت خود جذب کنید و پیشنهاد خرید محصولاتی که از قبل تعیین کرده اید را به مخاطبان خود بدهید.

به عنوان مثال می توانید مقاله ای با این عنوان بنویسید : چگونه در 2 ماه گذشته بیش از 10 کیلو وزن کم کردم؟ در این مقاله می توانید مجموعه ای از محصولاتی که برای همکاری در فروش تعیین کرده اید را به معرفی کنید. مثلا بگویید از لباس های لاغری فلان برند استفاده کردم. از دمنوش های گیاهی نیوشا روزانه استفاده کردم یا همچنین از حلقه لاغری در ورزش های روزانه ام استفاده کردم.

این یک ایده بسیار جالبی است که افراد زیادی ترغیب می شوند تا محصول معرفی شده را تهیه کنند.

لینک هر کدام از این محصولات را می توانید در مقاله خود قرار دهید تا مخاطبانتان ترغیب شوند از آن ها استفاده کنند. البته این طور مقاله ها در صورتی جواب می دهد که مخاطبان سایت تان به شما اعتماد داشته باشند. و این کمی زمان بر است.

این روشی که مثال زدم یک مدل از همکاری در فروش بود. موضوعات متنوع و پر طرفداری وجود دارند که با کمی جست و جو می توانید پیدا کنید و روی آن ها مانور بدهید. مثلا می توانید وب سایتی در زمینه نقد و بررسی بازی ها راه اندازی کنید و در آن کنسول ها و دی وی دی های بازی های روز دنیا را بفروشید.

نکته مهم این است اگر هم سیستم همکاری در فروش مورد اطمینانی وجود نداشت می توانید خودتان اقدام کنید. مثلا با فروشگاه اینترنتی ای وارد مذاکره شوید. وب سایت تان را معرفی کنید و بهشان پیشنهاد همکاری دهید. در این صورت ممکن است مجبور شوید ابتدا محصولات را از آن ها بخرید و دوباره خودتان در وب سایت تان به فروش برسانید. البته این مدلی کمی سخت می شود و توصیه نمی کنم.

اگر هم، هم اکنون دارای وب سایتی محتوا محور هستید بهتر است محصولات و خدماتی که در رابطه با موضوع وب سایت شما هستند را شناسایی کنید. به عنوان مثال در زمینه آی تی و فناوری اطلاعات روی خدمات زیادی مثل معرفی هاست، معرفی استارتاپ های جدید، معرفی سایت ساز ها و فروشگاه ساز ها، معرفی محصولات دیجیتال مثل دوربین، گوشی و … می توانید مانور بدهید و از طریق معرفی این محصولات و خدمات کسب درآمد داشته باشید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ